събота, 29 юни 2013 г.

Годишно разпределение на учебното съдържание по география и икономика за 8 клас, ЗП

Модул, тема
Основни понятия по теми
Цели и задачи
Брой часове
Срок – учебна седмица
Забележка
1. Начален преговор
Азия, Австралия, Антарктида, Тихи и Индийски океан – преговор.
Ученикът изпълнява дейности, свързани с географското положение, природата, населението, политическата карта и стопанството на Азия, Австралия и Океания и с природните особености на Тихия и Индийския океан.
1
1, 2

2. Тематичен контрол

Ученикът решава тест и се оценява от учителя.
1
3







ЕВРОПА





1. Географско положение, граници и големина. Бряг и брегова линия
Географско положение и граници. Големина. Брегова линия и видове брегове на Европа.
Показва крайните точки на континента и определя географските им координати; изчислява с помощта на мащаба разстоянията между тях; нанася на контурна карта изучените обекти. Прави мислено пътешествие по бреговете.

1
4

2. Релеф на Европа. Формиране и особености. Мозайка от разнообразни релефни форми
Формиране релаефа на Европа. Главни черти на релефа. Значение на релефа. Видове.
Характеризира релефа в природните части на Европа, чете профила на релефа на континента, изобразява върху контурна карта изучените форми на релефа
1
5, 6

3. Полезни изкопаеми
Главни особености. Видове. Закономерности в териториалното разпределение.
Характеризира полезните изкопаеми на Европа по произход, видове и разпространение; нанася ги чрез условни знаци върху контурна
карта.

1
7

4. Климат на Европа
Фактори и елементи на климата на Европа. Климатични пояси и области.
Характеризира и сравнява климатични пояси в Европа по карта и по климатични данни; сравнява климатограми от един и същи пояс.

1
8

6. Води на Европа
Главни черти на водите. Използване на водите на Европа. По-големи реки и езера.
Характеризира избрана река по определени показатели; нанася върху контурна карта изучените реки и езера
1
9

7. Природни зони на Европа
8. Природата на Европа - обобщение
Зони в умерения пояс- сутропични вечнозелени гори и храсти, степи и лесостепи, гори в умерения пояс. Зони в субполярния и полярния пояс-тундра, ледени пустини,планинска област.
Описва природните зони по определен план чрез илюстрации в учебника и карта на природните зони; изготвя научно съобщение по определен проблем, характеризира природна зона по определени правила. Затвърдява уменията за изработване и анализ на климатограма; за сравняване на климатограми от един и същ климатичен пояс.

1
10

9. Тематичен контрол – природата на Европа


1
11

10. Политическа карта на Европа
Формиране политическата карта на континента. Европейски организации и съюзи. Групиране на страните по различни признаци.
Характеризира и групира страните в Европа по съществени признаци. Изработва стълбчеста диаграма за площта и населението на избрани държави в Европа и ги сравнява.

1
12

11. Население на Европа
Брой на населението. Средна гъстота и състав. Религии, езикови групи, бит и култура. Особености на движението на населението.
Чете карта на населението на Европа; разговаря за живота на хората; изобразява върху контурна карта картосхема на миграции; на езикови групи; пише съчинение разсъждение с помощта на литературни източници; дискутира демографски проблеми; участва в ролева игра.
Изработва политическа карта  върху контурна карта
1
13

12. Стопанство на Европа
Развитие, фактори и съвременно състояние на стопанството. Особености в географското разпределение.
Характеризира особеностите на стопанството и факторите, които обуславят неговото развитие.
Характеризира и обяснява териториално-то разпределение на стопанските отрасли в Европа.
1
14 и 15

13. Страни в Европа. Страни в Северна Европа
Географско положение, население и стопанство. Швеция.
Групира страните по териториален признак; характеризира ги по определени показатели; сравнява страните от Европа с тези от изучените континенти; пише съчинение разсъждение; дискутира проблеми на населението и стопанството; съставя, описва и  представя маршрут за мислено пътешествие по карта; пише есе или реферат за група страни или за отделно взета страна.
1
16

14. Страни в Западна Европа
15. Страни в Средна Европа
Географско положение, население и стопанство. Великобритания и Франция. Германия.
Групира страните по териториален признак; характеризира ги по определени показатели; сравнява страните от Европа с тези от изучените континенти; пише съчинение разсъждение; дискутира проблеми на населението и стопанството; съставя, описва и  представя маршрут за мислено пътешествие по карта; пише есе или реферат за група страни или за отделно взета страна.
1
17

16. Страни в Южна Европа
17. Страни в Източна Европа
Географско положение, население и стопанство. Италия.
Русия
Групира страните по териториален признак; характеризира ги по определени показатели; сравнява страните от Европа с тези от изучените континенти; пише съчинение разсъждение; дискутира проблеми на населението и стопанството; съставя, описва и  представя маршрут за мислено пътешествие по карта; пише есе или реферат за група страни или за отделно взета страна.
1
18

18. Пътешествие в Европа – урок за практическа работа

Групира страните по териториален признак; характеризира ги по определени показатели; сравнява страните от Европа с тези от изучените континенти; пише съчинение разсъждение; дискутира проблеми на населението и стопанството; съставя, описва и  представя маршрут за мислено пътешествие по карта; пише есе или реферат за група страни или за отделно взета страна.
Изработва политическа карта на Европа върху контурна карта. Изработва и анализира стълбчеста диаграма с два показателя.
1
19

19. Тематичен контрол – страни в Европа

Ученикът решава тест и се оценява от учителя.
1
20

БАЛКАНСКИ ПОЛУОСТРОВ





1. Географско положение, граници и големина. Бряг и брегова линия. Опознаване на полуострова.
Къде се намира Балканският полуостров? Големина, брегове и брегова линия.
Адриатическо крайбрайие.
Нанася на контурна карта граници, форми на брегова линия и сравнява различни типове брегове; пише съчинение-разсъждение.
1
21

2. Природата на Балканския полуостров
Планинските и равнинни земи. Островния юг.
Чете и сравнява графични изображения ; съставя, описва и  представя маршрут за мислено пътешествие; изработва албум; пише есе или реферат.
1
22

3. Население и политическа карта на Балканския полуостров
Брой, разпределение и състав на населението. Бит и култура. Формиране на политическата карта на Балканските страни. Групиране на страните по признаци.
Чете карта на населението, изобразява особеностите на населението върху контурна карта; разговаря за живота на хората; пише есе.
1
23

4. Стопанство на Балканския полуостров
Териториално разпределение, фактори и различия.
Характеризира факторите, промените и съвременното състояние на стопанството и стопанските отрасли на полуострова.
1
24

5. Балкански полуостров -Тематичен контрол

Ученикът решава тест и се оценява от учителя.
1
25







БЪЛГАРИЯ





1. Географско положение, граници и големина
Географско положение, граници и големина. За какво служат границите на България? Северна, Източна, Южна и Западна граница.
Показва по карта крайните точки на страната и определя географските им координати; нанася на контурна карта граници.

1
26
26.03
2. Природна среда. Природни области. Дунавска равнина
Природна среда. Черти на релефа, климат, води, почви, растителност и животински свят на България. Дунавска равнина(географско положение, релеф и полезни изкопаеми, климат, води, почви, растителност и животински свят).
Наблюдава природни обекти в родния край; представя в рисунки и схеми особеностите на природната среда. Пише есе, дискутира проблеми; посещава защитени територии и природни обекти.
1
27
02.04
3. Старопланинска област
Географско положение, релеф и полезни изкопаеми, климат, води, почви, растителност и животински свят.

1
28
23.04
4. Краищенско-Средногорска и Тракийско-Странджанска област

Географско положение, релеф и полезни изкопаеми, климат, води, почви, растителност и животински свят.

1
29
30.04
5. Рило-Родопска област
Географско положение, релеф и полезни изкопаеми, климат, води, почви, растителност и животински свят.

1
30
28.05
6. Черно море и Българско Черноморско крайбрежие
Географско положение, релеф и полезни изкопаеми, климат, води, почви, растителност и животински свят. Особености и екологични проблеми

1
31

8. Население и селища и държавно устройство на България
Брой на населението. Средна гъстота. Движение на населението. Селища. Форма на държавното устройство. Особености на държавното управление. Административно-териториално устройство.
Характеризира населението на България по определени показатели.
Чете план на селище. Дискутира проблеми на родното селище. Пише есе, реферат за държавното устройство и административно-териториалното деление на България. Изразява собствено мнение за себе си като гражданин.
1
32
11.06
9. Стопанство на България
Развитие, фактори. Основни отрасли и териториално разпределение.
Участва в разговор за проблемите на стопанство на България.
Характеризира стопанските отрасли на България.
1
33
18.06
10. Тест – изходно ниво

Ученикът решава тест и се оценява от учителя.
1
34
25.06
11. Годищен преговор


1
35


Резерв на учителя: 1 час

Няма коментари:

Публикуване на коментар