Модул, тема
|
Основни понятия по теми
|
Цели и задачи
|
Брой часове
|
Срок – учебна седмица
|
Забележка
|
1. Начален преговор
|
Азия, Австралия, Антарктида, Тихи и Индийски океан –
преговор.
|
Ученикът изпълнява дейности, свързани с географското
положение, природата, населението, политическата карта и стопанството на Азия,
Австралия и Океания и с природните особености на Тихия и Индийския океан.
|
1
|
1, 2
|
|
2. Тематичен контрол
|
|
Ученикът решава тест и се оценява от учителя.
|
1
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
ЕВРОПА
|
|
|
|
|
|
1. Географско положение, граници и големина. Бряг и
брегова линия
|
Географско положение и граници. Големина. Брегова линия и
видове брегове на Европа.
|
Показва крайните точки на континента и определя
географските им координати; изчислява с помощта на мащаба разстоянията между
тях; нанася на контурна карта изучените обекти. Прави мислено пътешествие по
бреговете.
|
1
|
4
|
|
2. Релеф на Европа. Формиране и особености. Мозайка от разнообразни релефни
форми
|
Формиране релаефа на Европа. Главни черти на релефа.
Значение на релефа. Видове.
|
Характеризира релефа в природните части на Европа, чете
профила на релефа на континента, изобразява върху контурна карта изучените
форми на релефа
|
1
|
5,
6
|
|
3. Полезни изкопаеми
|
Главни особености. Видове. Закономерности в териториалното
разпределение.
|
Характеризира полезните изкопаеми на Европа по произход,
видове и разпространение; нанася ги чрез условни знаци върху контурна
карта.
|
1
|
7
|
|
4. Климат на Европа
|
Фактори и елементи на климата на Европа. Климатични пояси
и области.
|
Характеризира и сравнява климатични пояси в Европа по
карта и по климатични данни; сравнява климатограми от един и същи пояс.
|
1
|
8
|
|
6. Води на Европа
|
Главни черти на водите. Използване на водите на Европа.
По-големи реки и езера.
|
Характеризира избрана река по определени показатели;
нанася върху контурна карта изучените реки и езера
|
1
|
9
|
|
7. Природни зони на Европа
8. Природата на Европа - обобщение
|
Зони в умерения пояс- сутропични вечнозелени гори и
храсти, степи и лесостепи, гори в умерения пояс. Зони в субполярния и
полярния пояс-тундра, ледени пустини,планинска област.
|
Описва природните зони по определен план чрез илюстрации в
учебника и карта на природните зони; изготвя научно съобщение по определен
проблем, характеризира природна зона по определени правила. Затвърдява
уменията за изработване и анализ на климатограма; за сравняване на
климатограми от един и същ климатичен пояс.
|
1
|
10
|
|
9. Тематичен контрол – природата на Европа
|
|
|
1
|
11
|
|
10. Политическа карта на Европа
|
Формиране политическата карта на континента. Европейски
организации и съюзи. Групиране на страните по различни признаци.
|
Характеризира и групира страните в Европа по съществени
признаци. Изработва стълбчеста диаграма за площта и населението на избрани
държави в Европа и ги сравнява.
|
1
|
12
|
|
11.
Население на Европа
|
Брой на населението. Средна гъстота и състав. Религии,
езикови групи, бит и култура. Особености на движението на населението.
|
Чете карта на населението на Европа; разговаря за живота
на хората; изобразява върху контурна карта картосхема на миграции; на езикови
групи; пише съчинение разсъждение с помощта на литературни източници;
дискутира демографски проблеми; участва в ролева игра.
Изработва политическа карта върху контурна карта
|
1
|
13
|
|
12. Стопанство на Европа
|
Развитие, фактори и съвременно състояние на стопанството.
Особености в географското разпределение.
|
Характеризира особеностите на стопанството и факторите,
които обуславят неговото развитие.
Характеризира и обяснява териториално-то разпределение на
стопанските отрасли в Европа.
|
1
|
14 и 15
|
|
13. Страни в Европа. Страни в Северна Европа
|
Географско положение, население и стопанство. Швеция.
|
Групира страните по териториален признак; характеризира ги
по определени показатели; сравнява страните от Европа с тези от изучените
континенти; пише съчинение разсъждение; дискутира проблеми на населението и
стопанството; съставя, описва и
представя маршрут за мислено пътешествие по карта; пише есе или
реферат за група страни или за отделно взета страна.
|
1
|
16
|
|
14. Страни в Западна Европа
15. Страни в Средна Европа
|
Географско положение, население и стопанство.
Великобритания и Франция. Германия.
|
Групира страните по териториален признак; характеризира ги
по определени показатели; сравнява страните от Европа с тези от изучените
континенти; пише съчинение разсъждение; дискутира проблеми на населението и
стопанството; съставя, описва и
представя маршрут за мислено пътешествие по карта; пише есе или
реферат за група страни или за отделно взета страна.
|
1
|
17
|
|
16. Страни в Южна Европа
17. Страни в Източна Европа
|
Географско положение, население и стопанство. Италия.
Русия
|
Групира страните по териториален признак; характеризира ги
по определени показатели; сравнява страните от Европа с тези от изучените
континенти; пише съчинение разсъждение; дискутира проблеми на населението и
стопанството; съставя, описва и
представя маршрут за мислено пътешествие по карта; пише есе или
реферат за група страни или за отделно взета страна.
|
1
|
18
|
|
18. Пътешествие в Европа – урок за практическа работа
|
|
Групира страните по териториален признак; характеризира ги
по определени показатели; сравнява страните от Европа с тези от изучените
континенти; пише съчинение разсъждение; дискутира проблеми на населението и
стопанството; съставя, описва и представя
маршрут за мислено пътешествие по карта; пише есе или реферат за група страни
или за отделно взета страна.
Изработва политическа карта на Европа върху контурна
карта. Изработва и анализира стълбчеста диаграма с два показателя.
|
1
|
19
|
|
19. Тематичен контрол – страни в Европа
|
|
Ученикът решава тест и се оценява от учителя.
|
1
|
20
|
|
БАЛКАНСКИ ПОЛУОСТРОВ
|
|
|
|
|
|
1. Географско положение, граници и големина. Бряг и
брегова линия. Опознаване на полуострова.
|
Къде се намира Балканският полуостров? Големина, брегове и
брегова линия.
Адриатическо крайбрайие.
|
Нанася на контурна карта граници, форми на брегова линия и
сравнява различни типове брегове; пише съчинение-разсъждение.
|
1
|
21
|
|
2. Природата на Балканския полуостров
|
Планинските и равнинни земи. Островния юг.
|
Чете и сравнява графични изображения ; съставя, описва
и представя маршрут за мислено
пътешествие; изработва албум; пише есе или реферат.
|
1
|
22
|
|
3. Население и политическа карта на Балканския полуостров
|
Брой, разпределение и състав на населението. Бит и
култура. Формиране на политическата карта на Балканските страни. Групиране на
страните по признаци.
|
Чете карта на населението, изобразява особеностите на
населението върху контурна карта; разговаря за живота на хората; пише есе.
|
1
|
23
|
|
4. Стопанство на Балканския полуостров
|
Териториално разпределение, фактори и различия.
|
Характеризира факторите, промените и съвременното
състояние на стопанството и стопанските отрасли на полуострова.
|
1
|
24
|
|
5. Балкански полуостров -Тематичен контрол
|
|
Ученикът решава тест и се оценява от учителя.
|
1
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
БЪЛГАРИЯ
|
|
|
|
|
|
1. Географско положение, граници и големина
|
Географско положение, граници и големина. За какво служат
границите на България? Северна, Източна, Южна и Западна граница.
|
Показва по карта крайните точки на страната и определя
географските им координати; нанася на контурна карта граници.
|
1
|
26
|
26.03
|
2. Природна среда. Природни области. Дунавска равнина
|
Природна среда. Черти на релефа, климат, води, почви,
растителност и животински свят на България. Дунавска равнина(географско
положение, релеф и полезни изкопаеми, климат, води, почви, растителност и
животински свят).
|
Наблюдава природни обекти в родния край; представя в
рисунки и схеми особеностите на природната среда. Пише есе, дискутира
проблеми; посещава защитени територии и природни обекти.
|
1
|
27
|
02.04
|
3. Старопланинска област
|
Географско положение, релеф и полезни изкопаеми, климат,
води, почви, растителност и животински свят.
|
|
1
|
28
|
23.04
|
4. Краищенско-Средногорска и Тракийско-Странджанска област
|
Географско положение, релеф и полезни изкопаеми, климат,
води, почви, растителност и животински свят.
|
|
1
|
29
|
30.04
|
5. Рило-Родопска област
|
Географско положение, релеф и полезни изкопаеми, климат,
води, почви, растителност и животински свят.
|
|
1
|
30
|
28.05
|
6. Черно море и Българско Черноморско крайбрежие
|
Географско положение, релеф и полезни изкопаеми, климат,
води, почви, растителност и животински свят. Особености и екологични проблеми
|
|
1
|
31
|
|
8. Население и селища и държавно устройство на България
|
Брой на населението. Средна гъстота. Движение на
населението. Селища. Форма на държавното устройство. Особености на държавното
управление. Административно-териториално устройство.
|
Характеризира населението на България по определени
показатели.
Чете план на селище. Дискутира проблеми на родното селище.
Пише есе, реферат за държавното устройство и административно-териториалното
деление на България. Изразява собствено мнение за себе си като гражданин.
|
1
|
32
|
11.06
|
9. Стопанство на България
|
Развитие, фактори. Основни отрасли и териториално
разпределение.
|
Участва в разговор за проблемите на стопанство на
България.
Характеризира стопанските отрасли на България.
|
1
|
33
|
18.06
|
10. Тест – изходно ниво
|
|
Ученикът решава тест и се оценява от учителя.
|
1
|
34
|
25.06
|
11. Годищен преговор
|
|
|
1
|
35
|
|
събота, 29 юни 2013 г.
Годишно разпределение на учебното съдържание по география и икономика за 8 клас, ЗП
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар