събота, 29 юни 2013 г.

Годишно разпределение на учебното съдържание по ЗИП - География, 11 клас ПП

 

УЧЕБНА  ПРОГРАМА



ЗА

                      ЗИП – География и икономика


ХI  клас



ЗА  УЧЕБНАТА  2013 / 2014 г.




Хорариум –36 учебни седмици X 1 ч. = 36 часа



І. ОБЩО ПРЕДСТАВЯНЕ НА УЧЕБНАТА ПРОГРАМА

Задължително избираемата подготовка по География и икономика в 11 клас е предназначена за учениците с трайни интереси към съвременното географско познание. Чрез нея усвоените знания и умения в общообразователния минимум и профилираната подготовка – 9 и 10 клас, се задълбочават, разширяват, обобщават, в резултат на което се достига ниво, по-високо научно-теоретично и приложно равнище. На учениците се предоставя много по-голяма възможност за самостоятелна подготовка; за работа в екип; за участие в ученическо изследване на даден проблем; за изготвяне на учебни прогнози и ученически проекти; за работа с различни източници на информация; за картографиране на изучените обекти и явления; за подбор на информация, нейното систематизиране и интерпретиране; за участие в дискусия и формиране на лично становище по дискутираните въпроси.
Хорариума предоставя възможности за: творческа изява на учителя; нарастване на относителния дял на самостоятелната работа на учениците; използване на разнообразни методи и форми на обучение; провеждане под ръководството на учителя на изследователска дейност, обработване, съхраняване, интерпретиране и използване на събраната информация.
Обучението при тази подготовка се осъществява чрез използване на междупредметни връзки в предмети от същата културнообразователна област: история и философия, и предмети от други културнообразователни области: биология, математика, чужди езици, български език и литература и др.

ІІ. ЦЕЛИ:

                 Задължително избираемата подготовка по География и икономика в 11 клас допринася за формирането на географската култура на учениците на по-високо равнище.
                 Целите на обучението при профилираната подготовка в 11 клас са:
      1. Да се разширят и задълбочат географските знания на учениците: чрез разкриване на съвременните особености и проблеми на географското познание на примера на избрани теми от природната и социално-икономическата география; чрез проследяване на пространственото развитие на обекти и явления и разкриване на определени закономерности.
Да се систематизират, разширят, задълбочат и обобщят знанията на учениците за природната структура и ресурси на Земята, за населението и селищата, за политическата и стопанската организация на обществото, за регионите и страните в тях.
Да се изгради и усъвършенства системата от умения за: използване на основните подходи и методи на географско изследване, анализиране на графични и статистически материали с географско и икономическо съдържание и формулиране на изводи; проучване и анализиране на различни видове документи и извличане на информация от тях; съставяне на реферат с географско съдържание, изготвяне на ученически прогнози, изработване на ученически проекти с географска и икономическа тематика.
Да допринесе за ориентирането на учениците в съвременните политически и икономически събития в света и оценяването им на базата на географските знания; за формирането на критично мислене. Акцентът в ЗИП се поставя върху самостоятелното получаване на информация, върху приложението на географските знания в нова ситуация, върху сравнението, анализа, синтеза, оценката, обобщението




ІІІ. ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ:

1. Анализира демографския проблем и дискутира географските аспекти на проявлението му в различните части на света
1.    Разграничава типовете възпроизводство и обяснява миграциите на населението
2.    Сравнява положителните и отрицателните страни на живота в урбанизираните територии, като привежда примери от различни страни
3.    Дискутира проблемите, свързани с управлението на водните, почвените и биотичните ресурси и твърдите отпадъци
4.    Проследява основните етапи в развитието на географските и икономическите идеи и концепции
5.    Познава основните геополитически концепции
6.    Анализира основните форми на международно икономическо сътрудничество
7.    Характеризира региони, големите градове и селищни агломерации
8.    Картографира географски и икономически обекти и явления


ІV.  РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА УЧЕБНОТО СЪДЪРЖАНИЕ ПО ТЕМИ И УРОЧНИ ЕДИНИЦИ



 №
ТЕМА
МЕСЕЦ
ЗАБЕЛЕЖКА

І.
 ДЯЛ I ГЕОГРАФИЯ И ИКОНОМИКА



1
 География и икономика: различни и взаимосвързани науки
IX

2
Фактори за производство при пазарното стопанство
IX

3
Измерване и регулиране на развитието
X

4
Световно стопанство и международно разделение на труда
X

5
Глобални финансови пазари
X

6
Обобщение
X

7
Тематичен контрол
XI


ІІ.
 ДЯЛ II ДЕМОГРАФСКО РАЗВИТИЕ, РЕЛИГИЯ И КУЛТУРА


1
 Произход и еволюция на човека
XI

2
Език и култура; Религия и култура
XI

3
Тенденции в регионалното развитие на населението на планетата
XI

4
Демографски преход и регионални контрасти на възпроизводството на населението на планетата
XII

5
Глобализация и пространствена мобилност на населението в света
XII

6
Градска среда и градски начин на живот
XII

7
Обобщение
I

8
Тематичен контрол
I

III
ДЯЛ III РЕГИОНИТЕ НА СВЕТА И ТЕХНИТЕ СВРЪХГОЛЕМИ ГРАДОВЕ И АГЛОМЕРАЦИИ


1
Глобализация, регионализация и свръхголеми градове
I

2
Европейски макрорегион
I

3
Източноевропейски регион
II

4
Балкани: неспокоен регион
II

5
Постсъветски макрорегион (Русия/ ОНД)
II

6
Тематичен контрол
II

7
Австралазия: най-динамично развиващият се макрорегион
III

8
Китай, Югоизточна Азия, Океания: периферията на Австралазия
III

9
Южна Азия: демографски бум и забавено развитие
III

10
Афразия: ислям и нефт
III

11
Африка на юг от Сахара (Субсахарска Африка): забравеният континент
IV

12
Англоамерика
IV

13
Латинска Америка
IV

14
Тематичен контрол
V

IV
ДЯЛ IV КАРТОГРАФИЯ


1
Възникване и развитие на картографията
V

2
Математическа основа на картите
V

3
Класификация на картите: елементи на общогеографските карти; Тематични карти
V

4
Картография – упражнение
VI

V
ДЯЛ V ГЕОГРАФСКИ ИНФОРМАЦИОННИ СИСТЕМИ


1
Географски информационни системи: същност, възникване, развитие
VI

2
Данни в ГИС. Модели на данните в ГИС. Бази данни
VI

3
Създаване на ГИС. Анализ на данните. Приложения на ГИС
VI


Резерв на учителя: 1 час 



V. ИЗПОЛЗВАНА ЛИТЕРАТУРА

1.      География и икономика за 11. клас, ПП, изд. „Просвета”, София; автори: Нено Димов и колектив



Няма коментари:

Публикуване на коментар